去了趟河南,遊玩了鄭州、洛陽和開封,心情終於舒暢了些。有些事情即使勉強挽回也不見得會從此幸福,既然已經努力過,其他的就隨緣吧。

洛陽的龍門石窟實在壯觀,難以想象千多年前的人如何能在石壁上打造出如此巧奪天工的宗教藝術。沒有歐洲教堂的精巧和細緻,卻氣勢磅礴得叫人咂舌。

在開封的某個寺廟裏,有個神棍為我解卦。曰:妳很聰明,只是心太軟誤事。

是呀,我絕對是個刀子嘴豆腐心的沒用鬼,假如愛情是博弈,那我肯定是個輸家。只是愛情從來不在乎對錯輸贏,如果認輸可以換來良緣,我會毫不猶豫地擧白旗!很久之前,某君曾對我說,我絕對不會傷妳。然後我回答,愛情從來都是傷人的。還能受傷,證明我曾經愛過,既然愛過了,我也沒有什麼可以遺憾。

When laying with you
I could stay there, close my eyes
Feel you here, forever
You and me together, nothing is better

'Cause there's a side to you that I never knew, never knew
All the things you'd say, they were never true, never true
And the games you'd play, you would always win, always win

But I set fire to the rain
Watched it pour as I touched your face
Let it burn while I cried
'Cause I heard it screaming out your name, your name

arrow
arrow
    全站熱搜

    assenav 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()